Sănătate

Show_kryologima-_-gripi_548%cf%87326
Sănătate

Alimentația ne protejează

Alimentația echilibrată ne poate asigura un sistem imunitar puternic. Un loc central îl ocupă alimentele antioxidante, care în general întăresc organismul și combate virozele. Astfel de alimente sunt:

• Peștele gras (sardele, somon, scrumbie, păstrăv etc.) și fructele uscate (fistic, susan, semințe de in etc.) conțin acizii grași omega 3, care ajută la tonifierea organismului, dar și la o bună dispoziție. Peștii grași mai conțin și vitamina D, care este deosebit de utilă pentru o stare bună de sănătate.
• Ardeii roșii sau verzi cruzi, fructele de kiwi, broccoli, căpșunile, lămâile, portocalele conțin vitamina C, care reprezintă unul dintre cei mai buni aliați ai organismului împotriva virozelor.
• Ouăle, peștele și ficatul conțin vitamina A, în timp ce morcovul, cartoful dulce, roșiile și spanacul conțin b-caroten, forma inițială a vitaminei A, care contribuie de asemenea la apărarea organismului.
• Uleiul de măsline și legumele cu frunze de culoare închisă reprezintă surse de vitamină E, care se îngrijește de buna funcționare a sistemului imunitar.
• Moluștele, cerealele, carnea, orezul, semințele de floarea soarelui etc. conțin seleniu, în timp ce crustaceele, carnea de vită, cea de miel, semințele de dovleac, nucile și legumele uscate conțin zinc. Seleniul și zincul reprezintă două minerale care îmbunătățesc apărarea organismului.
• Sistemul imunitar mai poate fi consolidat de: miere (cu proprietăți antibacteriene), usturoi, precum și de probiotice (în general produse din lapte care au fost supuse procesului de fermentație, care alimentează organismul cu bacterii benefice, care combat diferitele virusuri).

De asemenea, suplimentele alimentare pot contribui la stimularea acțiunii alimentelor care ajută organismul să se protejeze împotriva răcelii și a gripei. Vitaminele A, C precum și vitaminele din complexul B și D susțin funcția imunitară.
În special consumul suplimentelor cu vitamina C reprezintă o soluție alternativă în cazul în care nu consumăm suficientă vitamina C prin alimentație, în timp ce suplimentele care conțin zinc se consideră că participă la combaterea răcelii și a gripei. În cele din urmă, consumul suplimentelor alimentare cu polivitamine sunt indicate în special pentru persoanele care nu au o hrană echilibrată și, prin urmare, sunt mai expuse la răceală și gripă.

Prevenire
Având în vedere că virusurile care provoacă răceala și gripa se transmit prin contactul cu mâinile sau prin picăturile care se eliberează în aer prin tuse și strănut, spălarea cu apă caldă și săpun este o măsură importantă de prevenire, dar și evitarea atingerii ochilor și a nasului cu mâna.
De asemenea, avem grijă să introducem exercițiul fizic în viața noastră cotidiană (de ex. 30 minute de mers rapid sau bicicletă, yoga etc.) deoarece rolul său este important în consolidarea sistemului imunitar, dar și pentru starea noastră generală de sănătate. În cadrul prevenirii, încercăm de asemenea să dormim bine. Durata și calitatea somnului au o influență directă asupra sistemului imunitar.
Pentru a ne asigura corpul în perioada sezonului gripal, se recomandă evitarea consumului în exces de zahăr, alcool dar și stresul intens, care de obicei slăbește apărarea organismului. De asemenea, o importanță deosebită o are hidratarea corectă, prin consumarea unor cantități cât mai mari de lichide- apă și sucuri.
În cele din urmă, anumite grupe de populație este bine să facă în fiecare an vaccinul antigripal, deoarece sunt mai vulnerabile și au un risc mai ridicat de a prezenta complicații, cum ar fi pneumonia.
De obicei, cea mai bună perioadă pentru vaccinare este în lunile octombrie sau noiembrie, după un consult prealabil la medicul dvs. Grupele pentru care se recomandă vaccinarea sunt copiii sau adulții cu probleme cronice cardiace sau pulmonare, persoanele care trăiesc în instituții sau în alte spații în care se oferă îngrijire de lungă durată, copii sau minori care suferă de diabet, boli renale, anemie sau probleme ale sistemului imunitar, femei gravide cu boli cu risc ridicat dar și persoanele peste 50 de ani. Bineînțeles, deosebit de importantă este și vaccinarea persoanelor care lucrează în domeniul sanitar.

 

Află mai multe despre răceală și gripă, aici: