Sănătate

Show_sygxronos_antras
Sănătate

Bărbatul modern: Să rămânem sănătoși cu toate provocările zilnice

Bărbatul modern se confruntă cu diferite provocări la locul de muncă și în familie, care îl obligă să se găsească continuu într-o stare de alertă. Aceste cerințe zilnice sporite îi slăbesc organismul și îi afectează sănătatea, predispunându-l adesea la diferite afecțiuni. Patologul- diabetolog 
dl. Aggelos Kleitsas, decodifică nevoile bărbatului modern și propune modalități pentru menținerea unei stări bune de sănătate.

Cea mai productivă vârstă pentru bărbat, cea cuprinsă între 30 și 50 de ani, impune imperios o alimentație corectă și, evident, consumul unor suplimente care să îl ajute să facă față vieții sale cotidiene intense. Nevoile fundamentale ale unui bărbat la această vârstă, care are un program de muncă intens și în același timp obligații familiale și de altă natură, se referă cu siguranță la consumul corect, calitativ și cantitativ de vitamine, metale și minerale, notează dl. Kleitsas.

Fundamentală rămâne întotdeauna alimentația corectă, prin consumul unor cantități suficiente din toate categoriile de alimente (carbohidrați, proteine, grăsimi). Mesele mici și dese reprezintă piatra de temelie a alimentației zilnice, și, de asemenea, este necesar consumul a cel puțin 2 litri de apă zilnic, reducerea cantității de sare și împărțirea corectă a meselor, în funcție de tipul și orarul de muncă, recomandă specialistul. Desigur, adăugarea de exerciții fizice în întregul program va avea un efect pozitiv în menținerea unei stări bune de sănătate. În funcție de necesarul fiecărei persoane, este necesară suplimentarea de fier și vitaminele B12, C și D.

„Citind” semnele
Cu toate acestea, în „vârtejul” obligațiilor multiple, adesea bărbatul nu își dă seama că ceva nu este în regulă. Semnele care trebuie să îl pună în alertă astfel încât să înceapă el însuși să își întărească organismul sunt: senzația de somnolență în timpul zilei, o oboseală ușoară și constantă, eventuale dureri de cap din cauze necunoscute, dificultăți de respirație fără un motiv special și imposibilitatea de a se concentra, subliniază dl. Kleitsas.
În cazul în care apar unele simptome dintre cele enumerate mai sus sau o combinație a acestora, se recomandă vizitarea imediată a medicului personal, patolog specialist. Cu toate acestea, indiferent de simptome, ar fi bine să se efectueze vizita la un patolog specialist cel puțin o dată pe an și de asemenea, la același interval de timp, efectuarea unor analize de laborator.
În plus, dl. Keitsas consideră esențială odihna suficientă, în mod regulat, cu cel puțin 7-8 ore somn de noapte, dar și evitarea stresului intens, a fumatului și a consumului de alcool.
În ceea ce privește exercițiul fizic, este evident că poate contribui eficient la menținerea unor nivele ridicate de energie, care ajută bărbatul să facă față cerințelor zilnice. Mai precis, se recomandă efectuarea de exerciții fizice în mod regulat, de 3-4 ori pe săptămână, în paralel cu întărirea cu ajutorul suplimentelor necesare pentru fiecare, cum ar fi glutationul și coenzima Q10, ne precizează specialistul.

Temuta „burtică”
Mulți bărbați, la vârsta de 30-50 ani, încep să facă „burtică”, de obicei datorită unei vieți sedentare. Cu toate acestea, obezitatea abdominală ar trebui să fie semn de alarmă pentru bărbați. Un asemenea fapt solicită atenție, deoarece ar putea fi semnele incipiente ale unui diabet zaharat, hipertensiune arterială dar și un sindrom metabolic, notează dl. Kleitsas.
Practic, obezitatea abdominală poate fi combătută cu exerciții aerobice de 3-4 ori pe săptămână, mese dese și mici, consumul unei cantități suficiente de apă și evitarea sării.

Rolul alimentației
Rolul alimentației pentru un bărbat care „aleargă” zi și noapte este important, având în vedere că alimentele sunt o sursă de energie. „Nu mâncăm pentru că ne e foame, ci pentru că avem nevoie de energie, pentru a putea face față obligațiilor pe care le avem” ne explică dl. Kleitsas.
Este obligatoriu consumul de fructe și legume zilnic. Fibrele naturale sunt considerate parte integrantă ale unei alimentații echilibrate, cu o cantitate de fibre naturale pentru bărbații tineri de 38 de grame pe zi, în timp ce pentru bărbații de peste 50 de ani sunt necesare 30 de grame. În plus, se consideră ca fiind benefic pentru sănătate și consumul de pește, în special acei pești care au un conținut ridicat de acizi grași omega-3 (de ex. somonul). Evident și grăsimile nesaturate cum ar fi uleiul de măsline dar și fructele uscate sunt benefice.
În ceea ce privește suplimentele alimentare, specialistul nostru precizează că au un rol important în menținerea unei stări bune de sănătate, doar în cazul în care medicul constată că este necesară administrarea acestora. Vestea bună este că majoritatea vitaminelor, metalelor și mineralelor sunt în prezent măsurabile într-un laborator de analize.
Burlacul modern care lucrează, care de obicei are un ritm de muncă intens, trebuie să consume frecvent mese mici, pe cât posibil sănătoase, astfel încât să primească energie, dar și pentru a avea valori constante ale zahărului în sânge. Astfel, se reduce senzația de foame, dar și consumul de alimentele în cantități și de calitate necorespunzătoare, astfel încât să ajungă la nivelul de saturație.
Un familist, pe de altă parte, ar trebui să urmeze o metodologie asemănătoare în ceea ce privește mesele, fiind dator, în afară de altele, să dea un exemplu bun pentru copiii săi. Stilul său alimentar sănătos și efectuarea de exerciții fizice vor fi urmate și de copiii, configurând și ei,în consecință, obiceiurile lor alimentare.

Importanța psihologiei
În afara factorilor biologici, factorii psihologici joacă și ei un rol important pentru starea de sănătate a bărbaților. Este normal să se manifeste diferite simptome somatice care au o relație directă cu o psihologie proastă (de ex. stres, anxietate și depresie) cum sunt tahicardia, durerea de cap, amețeala, vuitul urechilor dar și vederea încețoșată, clarifică specialistul.
Cu toate acestea, este posibil să se îmbunătățească starea de sănătate, adaugă dl. Kleitsas. Prin administrarea unei cantități suficiente de vitamina D, acizi grași omega-3 și serotonină, se va simți considerabil mai bine și va putea face față la toate obligațiile care apar în viața cotidiană.

 

who is who

Aggelos Kleitsas
Patolog- diabetolog
Ethnikis Antistaseos 74 și Eantos
Kalamaria, Thessaloniki
Tel: 2310 222845, 2310 488688
Mobil: 694 6061863
www.yourdoc.gr
e-mail: info@aklitsas.gr