Sănătate

Show_polivitamines_forweb
Sănătate

Care sunt vitaminele esențiale pentru o femeie?

Femeia de azi are nevoie de vitamine mai mult decât oricând. Stilul de viață modern, ritmul rapid și cerințele cotidiene de multe ori o împiedică să aibă o dietă corectă și  echilibrată, ceea ce duce la lipsa unor substanțe valoroase de care organismul are nevoie pentru a funcționa corect.

Domnul farmacist Kostas Theocharis ne prezintă cele mai importante vitamine necesare femeilor și ne explică utilitatea fiecăreia:

Vitamina C: Este una dintre cele mai importante vitamine pentru viața omului! Este necesară deoarece are o activitate puternic antioxidantă, contribuie la întărirea sistemului imunitar, mai ales în timpul iernii, și la vindecarea mai rapidă a rănilor. De asemenea, contribuie la menținerea colagenului din  ligamente, a oaselor și a dinților și joacă un rol important în absorbția fierului, care este necesar în valorificarea acidului folic. Surse bogate de vitamina C sunt în ardei, roșii, în citrice și căpșuni.

Vitamina E: Este considerată vitamina tinereții și este deosebit de utilă pentru femeile de vârstă fertilă datorită acțiunii sale antioxidante, care este extrem de importantă pentru întărirea sistemului imunitar, protecția împotriva bolilor cardiovasculare și a celulelor față de stresul oxidativ etc. .

Complexul de vitamine B: Vitaminele din complexul B (B1, B2, B3, B5, B6 și B12) se găsesc în numeroase alimente, în special în cele ce conțin proteine. Contribuie la buna sănătate a părului, a ochilor și a pielii și la buna funcționare a sistemului endocrin (reducerea simptomelor dismenoreei și de menopauză). Mai mult decât atât, contribuie la buna funcționare a sistemului nervos și la eliberarea de energie din alimente.

Vitamina D: Este importantă pentru prevenirea reducerii rezervelor de calciu din oase, pentru consolidarea sistemului imunitar și pentru tratamentul inflamațiilor, dar și pentru buna funcționare a glandei tiroide.

Αcidul folic: Face parte din vitaminele complexului B. Ajută la protecția împotriva bolilor cardiovasculare și la crearea de noi celule. De asemenea, contribuie la valorificarea proteinelor și este util în cazurile de anemie. Mai mult decât atât, este necesar pentru dezvoltarea țesutului mamar pe durata sarcinii. Prin consumul suplimentar de acid folic crește nivelul de acid folic matern. Nivelurile scăzute de acid folic sunt un factor de risc pentru defecte ale tubului neural la embrionul în curs de dezvoltare.

 

Konstantinos Theocharis

Farmacist