Nutriție

Show_xaste_ta_kila
Nutriție

Pierdeți kilogramele de "după eveniment"!

Zilele de sărbătoare s-au terminat iar felurile de mâncare gustoase și petrecerile nesfârșite pe la casele rudelor și prietenilor au rămas în trecut. Odată cu noul an au sosit și...câteva kilograme în plus. Nu vă faceți însă griji. Dieteticianul Clinic - Nutriționist, Președintele Institutului de Nutriție din Grecia, domnul Haris Georgakakis, ne dezvăluie mici secrete pentru a reveni rapid la pre...greutatea nostră dinainte de vacanță!

Am mai trecut prin așa ceva. Mesele somptuoase de Revelion și petrecerile de Crăciun în sânul familiei ne-au "încărcat", încă o dată, cu câteva kilograme în plus. Sunt mulți cei care se panichează când văd indicația cântarului și reacționează spasmodic, începând imediat  orice "dietă express“ aflată în sertar! Dar panica este...cel mai rău consilier! "Nu este nevoie de panică și de mișcări spasmodice. O pierdere mare și rapidă în greutate poate epuiza organismul, deoarece duce la pierderea de lichide și de țesut muscular, componente necesare pentru buna funcționare a sistemelor organismului nostru. O primă consecință este reducerea metabolismului de bază,  adică "arderea" din organism și, prin urmare, devine  mai dificilă pierdea în greutate".
Prin dietele de detoxifiere, tot ceea ce realizăm este să pierdem rapid în greutate, dar vom pune rapid acele kilograme la loc, pentru că greutatea pierdută reprezintă țesut muscular și lichide.

► Reîntoarcerea la viața de zi cu zi
Cele două săptămâni de Crăciun sunt, fără îndoială, cele mai dificile săptămâni nutriționale de pe parcursul întregului an. Greșelile pe care le facem de obicei de sărbători sunt consumul crescut de dulciuri, consumul crescut de alimente (în special seara) și consumul de alcool. Astfel, un adult mediu tinde să se îngrașe cu 2-5 kilograme pe durata sărbătorilor.
Întrebarea este cum să ne întoarcem la dieta noastră de zi cu zi, fără a  ni se părea ...un munte! "Ceea ce este necesar mai întâi de toate este reîntoarcerea la un plan nutrițional adecvat. Este important să consumăm din nou, pe parcursul zilei, mai multe mese- în mod ideal un mic dejun, doua gustări intermediare, un prânz și o cină ușoară. Chiar și oamenii care lipsesc multe ore de acasă, este important să adopte consumul unor mici gustări, astfel încât organismul să fie în echilibru și să nu apară senzația de foame, care se va manifesta într-un mod necontrolat la masa principală, de exemplu, la întoarcerea de la locul de muncă după o zi grea", ne spune dl. Georgakakis.

► Adoptarea unei diete adecvate nevoilor dumneavoastră
Dl. Georgakakis ne propune 9 sfaturi utile, care ne vor ajuta să readucem greutatea la ... valoarea de dinaintea vacanței!

  • Serviți întotdeauna un mic dejun consistent acasă. Micul dejun reprezintă parte integrantă a unei diete corecte și echilibrate, oferind organismului energia și substanțele nutritive esențiale.
  • Introduceți în dieta zilnică mici gustări care vă vor  ajuta să aveți un control mai bun în cadrul meselor principale. Preferați fructe, batoane de cereale, produse lactate, sandwich-uri ușoare cu piept de curcan, o felie de plăcintă sau de chec preparate în casă.
  • Încercați ca masa principală să nu o serviți prea târziu și să fie întotdeauna însoțită de legume sau de o  salată.
  • Alegeți carne slabă (pui, curcan, iepure) și nu consumați carne roșie mai mult de 1-2 ori/lună.
  • Consumați legume uscate și alimente fără carne, cu ulei, cel puțin de 2-3 ori pe săptămână.
  • Mâncați cel puțin 2 fructe sau beți un pahar de suc proaspăt zilnic.
  • Nu vă culcați dacă nu au trecut cel puțin 1½ -2 ore de la masa de seară.
  • Beți multă apă, cel puțin 8-10 pahare pe zi.
  • Consumați cel puțin 2-3 porții de lactate pe zi (1 porție = 1 cană de lapte sau 1 cutie  iaurt sau 1 bucată mică de brânză).

 

 

Who is Who

Haralampos Georgakakis
Dietetician-Nutriționist
Master în Nutriție Aplicată - Dietetică clinică
hgeorgakakis@gmail.com