Nutriție

Show_lifting_for_web
Nutriție

Lifting ... nutrițional!

Cu toții ne dorim să ștergem, în măsura posibilităților, semnele timpului dar și să dăm înapoi, chiar și cu puțin, ceasul nostru biologic. Pentru a reuși, ar trebui ca încercarea să pornească din ... farfurie, deoarece dieta reprezintă „alfa și omega“ pentru sănătatea noastră interioară și exterioară.

Pielea umană este expusă în mod constant la factorii de mediu care o afectează, în principal radiațiile ultraviolete și radicalii liberi. Radicalii liberi sunt molecule foarte reactive, care sunt produse de oxigenul inspirat și care atacă celulele organismului, oxidându-le.
Așa-numitul "stres oxidativ" poate avea influență asupra sistemelor individuale și țesuturilor dar și asupra întregului organism. Unul dintre efectele sale este îmbătrânirea, care apare atât la ​​exterior (de ex. pielea) dar și în interior (în straturile mai  profunde ale pielii dar și pe organe). Antioxidanții par să dețină "cheia" pentru a face față stresului oxidativ, deci asupra mecanismului pe care se bazează procesul de îmbătrânire.
Pentru protejarea plantelor de factorii agravanți de mediu cum ar fi căldura, soarele, seceta etc., natura le-a înzestrat cu antioxidanți importanți, de care putem și noi să beneficiem prin includerea lor în dieta noastră.
Prin urmare, pentru a menține o piele frumoasă ar trebui, printre altele, să ne îngrijim de...dieta noastră. O dietă corectă, echilibrată, bogată în antioxidanți va acționa în direcția combaterii radicalilor liberi, asigurarea sănătății și a frumuseții pielii.
Să examinăm în detaliu opțiunile alimentare și comportamente ce ne pot asigura o piele sănătoasa și impecabilă.

Lifting...nutrițional -componente:
Dieta mediteraneană: Nu pe nedrept, acesta a fost caracterizată ca fiind "elixirul tinereții". Constituie un regim alimentar bogat în fructe, legume, leguminoase, fructe în coajă lemnoasă, cereale integrale, proteine, grăsimi bune și antioxidanți, care au capacitatea de a spori mecanismele de refacere împotriva radicalilor liberi, combătând în același timp procesele inflamatorii din piele.
Apa: Este o "armă" importantă care protejează sănătatea și întârzie îmbătrânirea - nu doar a pielii ci și a întregului organism. În afară de apă, la hidratarea organismului contribuie aproape toate produsele alimentare deoarece și acestea conțin apă, dar în cea mai mare măsură fructele proaspete, legumele fierte sau crude, sucurile de legume, laptele, iaurtul, chefirul și supele.
Fructele și legumele: Sunt cunoscute pentru conținutul lor sporit în vitamine, dintre care multe au și acțiune antioxidantă, cum ar fi de exemplu vitamina C, vitamina A și beta-carotenul, dar și flavonoidele, care de asemenea acționează împotriva oxidării. Vitamina C este esențială pentru sinteza și structura corespunzătoare a colagenului, care este responsabil pentru consistența, elasticitatea și fermitatea pielii. De asemenea, vitamina C ajută la vindecarea mai bună  și mai rapidă a rănilor pielii și la repararea vătămărilor datorate expunerii prelungite la soare. Cele mai importante surse de vitamina C se găsesc în  portocale, mandarine, lămâi, căpșuni, ardei, broccoli și spanac. Pe de altă parte, vitamina A mărește elasticitatea pielii și reduce uscăciunea și iritabilitatea pielii. Stimulează fibroblastele, care sunt responsabile pentru producerea colagenului și ajută la menținerea fermității pielii. De asemenea, protejează pielea de acțiunile externe ale  mediului. Vitamina A poate fi găsită în morcovi, spanac, roșii, cartofi, broccoli și pepene galben.
Ciocolată: Și aceasta conține flavonoide. Cu cât conținutul în cacao a unei ciocolate este mai mare, cu atât va conține mai mulți antioxidanți.
Uleiul de măsline și fructele cu coajă lemnoasă: Datorită vitaminei E si polifenolilor pe care îi conțin, consolidează apărarea antioxidativă a organismului. Vitamina E este o vitamină antioxidantă puternică, solubilă în grăsimi, care protejează membranele celulare și astfel protejează pielea împotriva oxidării. Are acțiune fotoprotectoare și previne îmbătrânirea pielii și în același timp are proprietăți superbe de înmuiere și calmare, care împiedică pierderea de apă prin epidermă și combate uscarea acesteia.
Fructe de mare, carne de pui, orez și fructe cu coajă lemnoasă: Acestea conțin zinc și seleniu, care favorizează  producția de colagen si elastină, limitând astfel efectele negative ale radiațiilor ultraviolete.
Ceaiul: Deține un rol "cheie" în dieta anti-îmbătrânire. Conține cofeină, polifenoli și taninuri, adică substanțe care stimulează mecanismele de apărare ale pielii.
Șofranul: Este un condiment prețios, cu proprietăți antioxidante puternice, ce conferă un gust special picant și o culoare galbenă caracteristică băuturilor și alimentelor.
• Cercetările din domeniul frumuseții pielii se extind și asupra altor plante, cum ar fi rozmarinul, roșiile, extractul de struguri și soia. Aceste plante sunt cercetate detaliat pentru proprietățile lor antioxidante și deci anti-îmbătrânire.
• Suplimentele alimentare: Evoluția în știința nutriției și a frumuseții a dus la dezvoltarea suplimentelor alimentare care constituie aliați importanți pentru frumusețea noastră, stimulând-o din... interior! Exemple caracteristice sunt colagenul și acidul hialuronic.

Dușmanii frumuseții noastre
• Expunerea noastră la poluarea atmosferică și la radiațiile UV, care sunt considerați drept factori de risc pentru producerea unui număr sporit de radicali liberi.
• Atât fumatul activ cât și cel pasiv sporesc rata de creare a radicalilor  liberi în corpul uman.
• Stilul de viață modern, caracterizat de mult stres, o viață sedentară și somn insuficient, situații care în mod dovedit reduc capacitatea antioxidantă a organismului.
• Alimentele de tip fast-food, alegerile alimentare extreme- calitative și cantitative- reducerea aportului de fructe și legume proaspete și abuzurile de orice natură, par să afecteze în mod semnificativ mecanismele de îmbătrânire.