Nutriție

Show_simvoules_for_web
Nutriție

10 recomandări pentru... o slăbire sănătoasă

A sosit momentul când vom sta în fața oglinzii probând un nou costum de baie. Ceva însă ne deranjează. Probabil sunt kilogramele în plus pe care le-am acumulat, care ni se par o povară de nesuportat cu cât creșterea temperaturii constituie...o invitație de „ieșire“ la plajă și pentru primele băi la mare. Fiecare dintre noi și-ar dori să scape de aceste kilograme repede și ușor... Putem să pierdem kilogramele suplimentare în mod corect și sănătos?
Dieteticianul-Nutriționist, doamna Eleftheria Kouna ne oferă recomandări prețioase pentru a reuși.

1. Asigurați o alimentație diversificată. Consumați zilnic alimente din cele șase categorii de bază: cereale, fructe, legume, carne/pește, produse lactate și grăsime/ulei.

2. Mese mici și dese. Este important să consumați 3 mese principale și 3 gustări sănătoase, la ore fixe pe durata zilei.

3. Nu săriți peste micul dejun. Este cea mai importantă masă a zilei. Cercetările au arătat că persoanele care iau micul dejun pierd mai ușor kilogramele deoarece cei care neglijează această masă au probabilități mai mari de a consuma alimente care îngrașă pe durata zilei (de exemplu plăcintă cu brânză, croissant) sau să consume o cantitate mult mai mare de alimente la prânz și seara.

4. Acordați timp pentru mesele dvs. Mestecați încet și bine mâncarea și lăsați tacâmul pe masă între două îmbucături. Durata mesei trebuie să fie de cel puțin 20 de minute. Evitați să vă uitați la televizor când mâncați.

5. Nu vă duceți la supermarket când sunteți flămânzi. Când vă este foame, sunteți tentați să cumpărați alimente care îngrașă, cu multe grăsimi.

6. Aveți grijă la ceea ce mâncați. Îngrijiți-vă ca la fiecare masă jumătate din farfuria dvs. să conțină legume. Din grupa cărnii preferați peștele și carnea de pui. Cumpărați carne cu cât mai puțină grăsime  și îndepărtați de pe carne grăsimea vizibilă și pielea de la pui. Consumați 2-3 porții de produse lactate pe zi, de preferat produse degresate și înlocuiți cel puțin jumătate din alimentele care conțin amidon cu o cantitate corespunzătoare de cereale integrale.

7. Apă, apă, apă. Încercați să beți 1,5 litri de lichide zilnic, în principal apă,  pentru care s-a dovedit că accelerează metabolismul. Evitați băuturile răcoritoare, sucurile și alcoolul. Alcoolul conține multe calorii (1 pahar de vin= 120 calorii) și, în plus, când este consumat în cantități mari poate afecta sănătatea.

8. Gătitul. Preferați frigerea și fierberea în loc de prăjire. Utilizați pentru gătit uleiul de măsline. Reduceți cantitatea de sare pe care o folosiți și evitați alimentele bogate în sare, cum ar fi conservele, murăturile, alimentele conservate în sare sau fructele uscate sărate.

9. „Ascultați-vă“ organismul. Mâncați doar când vă este foame și ridicați-vă de la masă înainte de a simți că sunteți „plini“

10. Introduceți exercițiile fizice în viața dvs. Exercițiile, însoțite de o alimentație adecvată, contribuie nu doar la reducerea, ci și la menținerea greutății corecte.

 

 

Who is who

Eleftheria Kouna
Dietetician-Nutriționist cu specializare în Nutriția Clinică Aplicată
L. Veikou 6& Figaleias 1, Galatsi
tel. 2102130369, mobil 6944291446
e-mail: info@kouna.gr
web: www.kouna.gr